Bugun...



BELEDİYE MECLİSİ ADAY ADAYI YÖRÜK TOPLU TAŞIMA ESNAFI'ININ SORUNLARINI DİNLEDİ

Uşak Belediye meclisi üyeliği için aday adayı olan Kudret Yörük Belediye başkanlığı aday adayı gibi çalışmalarına devam ediyor

facebook-paylas
Tarih: 13-12-2023 14:24

BELEDİYE MECLİSİ ADAY ADAYI YÖRÜK TOPLU TAŞIMA ESNAFI'ININ SORUNLARINI DİNLEDİ

Uşak Belediye meclisi üyeliği için aday adayı olan Kudret Yörük Belediye başkanlığı aday adayı gibi çalışmalarına devam ediyor. Uşak Belediye meclisine girdiği anda Uşak ve Uşaklının sorunlarını Belediye meclisine taşıyabilmek için çalışmalarına devam eden Kudret Yörük Parti üyelerine ziyaret, sivil toplum kuruluşlarına ve esnaf odalarına ziyaretlerine devam ediyor.

Uşak'ta muhalefet partisi CHP'den belediye meclisi üyeliğine aday adayı olan Muhasebeci ve iş insanı Kudret Yörük çalışmaları kapsamında geçtiğimiz günlerde Uşak Belediyesinin yaptığı uygulamalara isyan eden toplu taşıma esnafının sorunlarını yerinde dinlemek için ana durakları dolaştı. Burada toplu taşımacılık yapan kişilerle bir araya gelen Yörük Belediyenin toplu taşıma esnafına karşı yaptığı uygulamaları sert bir dille eleştirdi.

 

CHP Uşak belediyesi meclis üyeliğine aday adayı olan Kudret Yörük gazetelere yaptığı açıklamada şu sözlere yer verdi;

2464 sayılı Belediye Gelirleri kanunda,ticari taksi,otobüs,minibüs gibi taşımacılık yapan sektörlerden gerek işgaliye gerekse başka bir isim hakkında üçret alınır diye bir ibare yoktur,hatta bu konu defalarca mahkeme ye taşınmış ve hepsinde de bu işgaliye ücreti bilindiği üzere iptal edilmiştir mahkemelerin iptal kararlarına rağmen Uşak belediyesi mahkeme kararlarını takmayarak bu ücretleri almaya halen devam ediyor.

 

Türkiye'de bir çok belediye toplu taşıma esnafına ücretsiz taşıdığı yolcular için gelir desteği veriyor Başkan Çakın ise belediyenin borcu var deyip işin içinden sıyrılıyor oysa Belediyenin çar çur  ettiği paraların hesabını yapmıyor. Toplu taşıma esnafı günlük ortalama 70-80 kişiyi bedavaya taşıyor fakat artan maliyetler ve yakıt fiyatları sebebiyle geçim sıkıntısı çekmeye devam ediyor önceleri çok karlı bir iş olan toplu taşıma esnaflığı Uşak Belediyesinin uygulamalarıyla artık yerlerde sürünüyor. Hatlardaki otobüs sayısı gereğinden fazla olduğu için 2 gruba bölünen esnafın bir gün bir grubu diğer gün bir grubu çalışıyor yani haftada 3 veya 4 gün çalışıyor her çalıştığı günde 80 yolcuyu bedavaya taşıdığını düşünürsek toplu taşıma esnafı bu işten kar değil zarar ediyor.

 

Sözde çağdaşlığın simgesiyiz diyen Uşak belediyesi gitsdin durakların halini bir görsün bu durakların yarısında ne şoförlerin kullanabileceği bir tuvalet nede bir dinlenme yeri mecut  taşıma esnafı arabasında soğukta titreyerek sırasının gelmesini bekliyor.

 

Toplu taşıma essnafının zabıtaların yazdığı cezalardan da bir hayli müzdarip olduğuna değinen Kudret Yörük toplu taşıma araçlarıyla siyasi reklam yapılamayacağını fakat geçen seçimlerde Ak parti afişleri ile 2 aracın giydirildiğini ve toplu taşıma araçlarıyla ilgili yapılan ihalelerinde kitabına uygun olarak yapılmadığını ve belediyenin kendi istediği kişilerin ihaleyi alamadığında ihalelerin iptal edildiğini ve yapılan ihalelerinde şaibeli bir şekilde yapıldığını sözlerine ekliyor.

 

 




Kaynak: Haber Merkezi

Editör: İzzet Dönmez




Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER YEREL Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
YUKARI YUKARI